Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Prośba o wyjaśnienie kilku spraw

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prośba o wyjaśnienie kilku spraw

    Ktos rzucil, ze autko sie najbardziej powinno podobac wlascicielowi i jesli tak jest to moim zdaniem nic nikomu do tego.
    ER-ES kupil takie felgi jak mu sie podobaly albo jakie mial mozliwosci. A jak powszechnie wiadomo tylko my sami mamy gust, a reszta to sie nie zna

    A tak wzgledem komentarza - moim zdaniem skoro zima blisko to lepiej bylo sobie alusy darowac i dojezdzic sezon zimowy na stalowych felgach i dozbierac na jakis fajny komplet felgi+oponki letnie. BTW stalowe felgi, z tego co wiem, na zime lepsze od alusow w przypadku jakichkolwiek komplikacji zwiazanych z obranym torem jazdy ;P Dodatkowo mozna dyskutowac o wiekszej ich masie i tym samym lepszej przyczepnosci, ale to juz aptekarstwo

  • #2
    Prośba o wyjaśnienie kilku spraw

    Witam serdecznie,

    Mam do Was prośbę o szybką odpowiedź. Prawdopodobnie na początku przyszłego tygodnia będę się przesiadał z Vectry B na Octavię 1,9 TDI z 2001 r. Samochód będę kupował w komisie od znajomego. Furka jest zajefajna, aczkolwiek mam dwa pytania.

    Pierwsze: czy macie problemy z uruchomieniem silnika zimą, gdy jest niska temperatura? Słyszałem, że diesle mają problemy z uruchomieniem rano zimową porą, ale chciałbym abyście mi potwierdzili, czy tak jest, czy może to stare diesle miały takie problemy, a dla nowych nie stanowi to żadnego problemu.

    I drugie pytanie (pytanie bardziej amatorskie niż profesjonalne). Miałem dziś jazdę próbną i byłem pod wrażeniem tego autka. Po skończonej jeździe, osoba, która prezentowała mi wdzięki i uroki bryczki, otworzyła maskę i wyjęła bagnet od oleju i albo patrzyła na wydostającą się parę z silnika, albo czegoś słuchała. Nie wiem czy to chodziło o jakąś przepływność czy o coś innego. Wy na pewno będziecie wiedzieć o co chodzi, osoba po sprawdzeniu tego, powiedziała, że coś jest z pierścieniami, jakieś zużycie, czy wytarcie, nie umiem Wam dokładnie tego opisać, powiedziała abym się tym nie przejmował, ale nie zabrzmiało to uspokajająco. Zaznczam, że samochód ma przejechane 146 tyś km. Czy Ktoś z Was, wie może, co ta osoba sprawdzała, i jakie tego mogą być skutki. Czy to jest coś poważnego?

    Liczę na szybką odpowiedź, zaznaczam, że w tej drugiej kwestii jestem bardziej laikiem, także prosiłbym u nie używanie profesjonalnych i fachowych stwierdzeń, tylko jakiegoś prostego wytłumaczenia o co chodziło.

    Z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam wszystkim. :wink:

    Komentarz


    • #3
      zero problemów z odpaleniem przy -25C łapie po od "strzału"
      co do przebiegu jaki podajesz jeżeli jest udokumentowany i faktyczny oraz serwisowany jak trzeba to silnik jest dopiero co dotarty i nie powinno być żadnych problemów......
      Pink Floyd fan.

      Komentarz


      • #4
        zima przy dozych mrozach nie mialem nigdy problemw z odpaleniem silnika a nieraz zdarzało sie ze autko nocowalo na dworze a bywaly dni ze do roboty tylko ja dojezdzalem z posiadaczy diesla
        SZŁEM BOKIEM BO NIE SZŁO INACZEJ IŚC
        Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

        Komentarz


        • #5
          tez niemiałem problemów z odpalenien a co do 2 pytanka to nieumiem odpowiedziec.
          -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

          Komentarz


          • #6
            Pali zima jak ta lala. podstawa to dobry aku. ja mam przejechane to co widac + 1,5kkm i zadnych problemow z autkiem. powiedzieli ze to w najgorszym przypadku polowa do powazniejszych napraw. jedz do pozadnego warsztatu przed kupnem (moze być ASO, tylko zaznacz ze chcesz go kupic ) zrób diagnostyke silnika i podwozia. powinni wylapac co w nim siedzi. Ja tak robie i jeszcze sie nie naciąlem.

            Pozdr

            Zycze udanego zakupu i gdyby co milej eksploatacji.
            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

            Komentarz


            • #7
              Wielkie dzięki za informację. Nawiązując do mojego drugiego pytania, chodziło o przedmuch na pierścieniach lub silnika. Czy ktoś z Was może rozszerzyć jaki to ma wpływ na eksploatację samochodu i czy to zalicza się do jakiegoś mankamentu, czy ten typ po prostu tak ma??

              Pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                Jakas stara szkola mowila, ze otwierac korek wlewu oleju lub wyjmujac bagnet mialo nie byc przedmuchow. Wszystko bylo fajnie do puki walek rozrzadu nie znalazl sie 2cm ponizej korka i nie wiem jakby sie ktos staral zawsze bedzie chlapac bo walek jest przeciez smarowany w tym oleju. Dlatego potem wymyslono taka oslone z gory na walku zeby nie chlapalo. A co do bagnetu w sumie tez nie powinno tam psikac, ale zawsze cos bedzie.

                BTW. Ostatnio spotkalem sie z przypadkiem Forda Curiera gdzie szofer jakis rok temu rozwalil miske olejowa i stwierdzil, ze dojdzie jeszcze te 300m na lejacym sie oleju do firmy. Od tej pory auto ma juz wymieniona 4 uszczelke pod miska olejowa oraz przy skrzyni biegow bo wszystkie zaczynaja po kilku miesiacach puszczac. I to jest wlasnie przyklad silnika, ktory zostal lekko przytarty i ma teraz przedmuchy.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  , że diesle mają problemy z uruchomieniem rano zimową porą,
                  a ja słyszałem (co sie potwierdza),że właśnie diesel chybciej odpali niż benzynka u mnie nie ma najmniejszego problemu,tylko zawsze czekam aż kontrolka zgaśnie od wstepnego żarzenia...
                  Ps. Mój wujek ostatnio sobie kupił Vectre taką jaką jeździsz i szczerze powiem,że jeśli miałbym sie zamianić z octavii na vectre to bym sie chyba powiesił :szeroki_usmiech
                  Dobry wybór !

                  Komentarz


                  • #10
                    W kwestii uruchamiania na mrozie, to juz koledzy sie wypowiedzieli.
                    Nie ma z tym zadnych problemow. Moje auto stoi caly czas pod chmurka i nigdy nawet w najgorsze mrozy nie zawiodlo.

                    Co do tych przedmuchow, to rozmawialem z Mastersem i swtierdzil, ze takie przedmuchy sa dopuszczalne i ogolnie nie ma sie czym martwic. Oczywiscie pod warunkiem, ze jest to troche pary, a nie dym jak z lokomotywy.
                    Jest to tez podstawa zeby troche zbic z ceny.

                    Mozesz tez podjechac do Marka na pelna diagnostyke, on Ci powie wszystko o tym aucie.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz


                    • #11
                      Dieselek pali na mrozie bez problemu.
                      Co do przebiegu to jechałem ostatnio taksówką (Octavią rzecz jasna) na cyferblacie miał 315000km i mówił gość, że nic sie jeszcze z silnikiem nie działo złego.
                      POzdro - Pit

                      Komentarz


                      • #12
                        Kolega Śniegus8 do mnie napisal na gg ,wiec postanowilem sprawdzic jak jest u mnie po wyjeciu bagnetu I co ? po chwili oczom ukazal sie dym cos jak z papiersa/lub troche ciemniejsza para :roll: przebieg dopiero 96kkm na serii wiec raczej jest to normalne i nie ma sie czym martic k
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X